BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at være del af et nyt engageret team, hvor vi løbende lærer, undersøger og undrer os til fordel for vores kolleger på tværs af Skattestyrelsen? Evner du at finde fagligt skarpe løsninger, der i praksis understøtter dine kolleger i deres arbejde med kvalitet i sagsbehandlingen? Ønsker du at være på en udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor der i takt med din faglige udvikling også er plads til balance mellem arbejdsliv og privatliv?
Komplekse opgaver med stor samfundsmæssig betydning
I daglig tale er vi ”Danmarks største kasseapparat”. Mere end 1.300 mia. kr. netto går årligt igennem vores ”kasseapparat” i form af skatter, moms, afgifter m.m. Vi løfter sammen en vigtig samfundsopgave, hvor vi gennem korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger er med til at sikre Danmarks velfærdssamfund.
Din nye enhed, Opkrævning Sagsbehandling, er en tværgående enhed i afdelingen Opkrævning og Betaling. Det betyder, at du dagligt bidrager til at understøtte afdelingens cirka 440 medarbejdere med at afklare juridiske spørgsmål samt sikre, at arbejdsgangene følger givne regler og gældende praksis, herunder god forvaltningsskik. Opkrævning og Betaling består af 14 enheder og 2 kontorer, som geografisk er placeret i henholdsvis Ringkøbing og Frederikshavn. Den ledige stilling er placeret i Ringkøbing.
Du bliver en del af et engageret team på snart syv medarbejdere, hvor vi løbende får nye opgaver og ansvarsområder. Du vil derfor have stor indflydelse på, hvilke opgaver du fremadrettet vil komme til at løse i tæt samarbejde med dine kolleger.
På nuværende tidspunkt varetager teamet bl.a.
- juridisk afklaring og vejledning på tværs af området Opkrævning og Betaling. Dvs. besvare generelle og konkrete henvendelser fra andre teams/enheder af varierende kompleksitet
- vurdere og anmelde GDPR-brud
- juridisk godkendelse af masseudsendelser og breve
- vurdere på anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven
- varetage den koordinerende funktion på opgaver/projekter.
Løsningsorienteret og diplomatisk kollega
Du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.jur. eller cand.merc.jur. Du kan også have en anden uddannelsesmæssig baggrund fx skatterevisor. Det vigtigste er, at du har solid erfaring med skatteret og/eller forvaltningsret. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en offentlig myndighed samt erfaring med ministerbetjening eller anden politisk betjening.
Vi forventer også, at du:
- med dine solide kommunikations- og formidlingsevner formår at omsætte din juridiske viden til forståelige budskaber og konkrete handlinger
- har situationsfornemmelse og formår at udfordre og holde igen på de rigtige tidspunkter, så vi får belyst alle vinkler i en opgave samtidig med, at modtager føler sig hørt og respekteret
- gerne deler ud af din faglige viden og trives med at afholde små oplæg for dine kommende kolleger
- spiller dine kolleger gode, så vi sammen opfylder vores servicemål, og dermed skaber mest mulig værdi for borgere, virksomheder og dine kolleger i Skattestyrelsen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Skriv en ansøgning med din motivation for at søge stillingen og send den sammen med dit cv, dit eksamensbevis og anden relevant information via linket ”Søg stillingen” senest den 1. november 2023.
Ønsker du at vide mere om stillingen, enheden eller Skattestyrelsen som arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Elver Hansen på telefon 7237 5234.
Vi afholder samtalerne løbende samt efter ansøgningsfristens udløb. Forud for ansættelse indhenter vi referencer samt straffeattest.
Der indgår en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen, hvorfor du skal afsætte tid til at udføre disse digitalt mellem første og anden samtale. Resultaterne anvendes som dialogværktøj til anden samtale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Østergade 48, 6950 Ringkøbing.
Hvis du vil vide, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 20 60 16 58 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk eller du kan læse mere om området på www.flytmodvest.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Østergade, Østergade, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924954