BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at arbejde med store datamængder og finde nye veje via tekniske løsninger? Har du gode IT-kompetencer og evner du at sætte dig ind i komplekse sammenhænge? Trives du i en hverdag med mange og vekslende relationer, hvor samarbejde er nøgleordet? Så er du måske vores nye kollega.
Gode samarbejdsevner og interesse for arbejde med avancerede IT-værktøjer
Vi søger en ny kollega, der kan være med til at udvikle og styrke arbejdet med databehandling og regnskabsmæssige afstemninger. Vi forestiller os, at du først og fremmest har færdigheder og erfaringer med IT, som du har anvendt til data- eller talbehandling. Har du derudover en grundlæggende regnskabsforståelse, er det et ekstra plus, men ikke et krav. Vi sikrer, at du får en grundig oplæring, så du kan løse dine opgaver forsvarligt og sikkert. Det vigtigste er, at du er i stand til at omsætte dine erfaringer og færdigheder, så de skaber værdi hos os.
Vi forventer, at du:
- har de gode IT-kompetencer, særligt i Excel
- er nysgerrig og evner at forholde dig kritisk til komplekse problemstillinger
- kan bevare overblikket samtidigt med, at du er meget systematisk og vedholdende.
- skaber relationer, kommunikerer situationsbestemt og har stærke samarbejdsevner
- evt. har forståelse for regnskabsmæssige sammenhænge
Skat er ikke enkelt – det er derfor vi skal bruge dig
Du kommer til at arbejde i kontoret Debitorcontrolling og Regnskab som er en del af afdelingen Opkrævning og Betaling hos Skattestyrelsen i Ringkøbing. Vi er ca. 440 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på 14 driftsenheder og 2 tværgående kontorer i både Ringkøbing og Frederikshavn. I daglig tale er vi "Danmarks største kasseapparat", fordi mere end 1.300 mia. kroner netto, årligt går igennem vores systemer i form af skatter, moms og afgifter.
Vi løfter dermed en vigtig samfundsopgave, hvor vi gennem korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger er med til at sikre Danmarks velfærdssamfund.
Debitorcontrolling og Regnskab er én af de tværgående kontorer og består af 15 dygtige og engagerede medarbejdere, der bl.a. supporterer driften med faglig rådgivning og dataleverancer, debitorcontrolling samt kvalitetssikring af regnskabet. Kontoret har desuden en central rolle i regnskabsaflæggelsen af Statens indtægtsregnskab.
Intentionen er at styrke hele Opkrævning og Betaling og korrektheden af statens indtægtsregnskab via fortsat udvikling af controllingfunktionen med datadrevne løsninger.
Som afdeling har vi et stort fokus på udvikling igennem digitale løsninger, og vi håber, at du med din positive, nysgerrige og videbegærlige tilgang vil bidrage til, at vi bliver endnu bedre.
Hvis du vil være med, vil du få en rolle med det formål at styrke regnskabsaflæggelsen og dataleverancerne på tværs af afdelingen.
Du får faglig udvikling og gode kolleger
Hos os bidrager vi alle til, at der er et godt arbejdsmiljø og et godt kollegaskab med respekt for hinandens forskelligheder og kompetencer.
Vi har stort fokus på kompetenceudvikling, tværgående samarbejde og med en høj grad af videndeling sørger vi for, at vi har et højt fagligt niveau og at vi i fællesskab finder frem til de gode løsninger.
”Vi er et team af eksperter og standarden for vores arbejde er virkelig høj. Vi har så mange dygtige kollegaer og det bedste er, at vi altid har mulighed for at sparre fagligt med hinanden.” – siger Sanne, der har været ansat i kontoret siden 1. maj 2023. Og hun fortsætter: ”Det der gør vores arbejdsplads særlig attraktiv, er den måde vi bygger relationer på. Vi prioriterer virkelig at opbygge gode forbindelser og et solidt socialt miljø. Det betyder, at vi trives og er gode til at samarbejde.”
Vi er en dynamisk arbejdsplads med mange forskelligartede opgaver og faglige udfordringer. I hele Skatteministeriets koncern lægger vi vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår. Rammerne for arbejdstilrettelæggelse og faglig udvikling drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning og ønsker til fremtiden.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at se, hvordan du ser dig selv i ovenstående. Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket ”Søg stillingen” senest den d. 17. oktober, kl. 10.00.
Første samtaler forventes afholdt allerede d. 18. eller 19. oktober. Anden runde samtaler forventes i løbet af d. 24. eller 25. oktober. Forventet tiltrædelse er 1. december 2023 eller snarest muligt.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Casper Burgdorff Fisker Jensen på telefon 3151 3594.
Vi benytter person- og logiktest i forbindelse med ansættelsen og forud for ansættelse indhenter vi referencer samt straffeattest.
Dit arbejdssted bliver Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Damstrædet, Damstrædet, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5919874