BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at være en del af et engageret team, hvor du, udover de administrative opgaver, også aktivt deltager i tilrettelæggelsen af driften, forbedringer og samarbejde? Vi søger dedikerede og nysgerrige kontorfunktionærer til både bidrags- og værgemålsenhederne.
Vi tilbyder i begge enheder et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du bliver en del af et team, som består af medarbejdere med baggrund indenfor jura, sagsbehandling og administration. Sammen engagerer vi os i meningsfuld sagsbehandling og vi bidrager aktivt til kontinuerlig forbedring af vores processer. Her vægter vi samarbejde, inklusion og en positiv arbejdskultur højt. Bliv en del af vores team, hvor dit engagement og initiativgivende tilgang vil gøre en forskel i vores daglige arbejde og bidrage med at skabe positive forandringer i samfundet.
Som kontorfunktionær vil du ikke kun håndtere sager, men også være med til at drive og optimere processer. Vi arbejder efter Lean-principper for at sikre effektivitet og kontinuerlig forbedring i vores daglige arbejde i sager om f.eks. fastsættelse og ændring af børne- og uddannelsesbidrag eller etablering af værgemål. Udover skriftlig kommunikation og telefonisk vejledning, vil din rolle omfatte aktiv deltagelse i driften og samarbejdet på kontoret.
Dine opgaver kan inkludere:
- Selvstændig sagsbehandling af forskellige sagstyper, herunder evt. vurdering af økonomiske forhold og partstvister.
- Omhyggelig journalisering.
- Driftsorienteret tilgang til opgaver for at sikre optimale processer.
- Samarbejde med dit team og aktiv deltagelse i forbedringsarbejde.
Hvem vi leder efter:
Vi søger en person, der ud over at være faglig dygtig optimalt også har:
- Erfaring med aktiv sagsbehandling og optimering af processer.
- Evnen til proaktivt at deltage i kontorets daglige drift og samarbejde.
- En positiv indstilling til Lean-principper og en vilje til at bidrage til kontinuerlig forbedring.
- Gode samarbejdsevner og evnen til at indgå i et team med åbenhed, nysgerrighed og konstruktivitet.
- En fleksibel tilgang til opgaver og en evne til at trives i et dynamisk miljø.
- Et udfordrende job, hvor du udover sagsbehandling, også er en aktiv del af driften, forbedringer og samarbejdet.
- En arbejdsplads præget af faglig dygtighed og inklusion, hvor åbenhed og samarbejde er i fokus.
- Et positivt socialt miljø med en uhøjtidelig omgangstone og fokus på trivsel.
- Mulighed for at bidrage til og implementere Lean-principper for kontinuerlig forbedring.
Ansøgning, kontakt og løn
Vi har aftale om flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse. Der er i et vist omfang mulighed for hjemmearbejde.
Kan du se dig selv som en del af ovenstående, så send os dit motiverede CV og eksamenspapirer senest d. 13. august 2024. Vi forventer at holde samtaler den 16. august og 19. august 2024. Startdato er d. 1. oktober 2024 eller snarest muligt derefter.
Ønskes yderligere oplysninger om arbejdsopgaverne, er du meget velkommen til at henvende dig til funktionsleder Maj-Britt Olesen (bidrag) på 5163 4139 eller funktionsleder Tina Holm Bjerregaard (Værgemål) på 5190 0198.
Ansættelsesområdet vil være Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være i Ringkøbing.
Du vil blive omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).
Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
Om Familieretshuset
Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet, til gavn for de mange borgere der hver dag har brug for vores hjælp.
Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Familieretshuset, Afdeling Ringkøbing, Østergade, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089806