BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med administration og sagsbehandling, og kunne du tænke dig at anvende dine kompetencer til at arbejde i dybden med dette? Så har du nu muligheden for at blive en del af et fagligt stærk team med et godt sammenhold hos Skattestyrelsen i Ringkøbing!
Din nye arbejdsplads – Danmarks største kasseapparat
I daglig tale kalder vi os selv for "Danmarks største kasseapparat", fordi mere end 1.300 mia. kroner netto årligt går igennem vores "kasseapparat" i form af skatter, moms og afgifter. I vores afdeling bidrager vi med korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger og er på den måde med til at sikre Danmarks velfærdssamfund. Skat er ikke enkelt. Det er derfor, vi har brug for dig.
Du kommer til at arbejde i afdelingen Opkrævning og Betaling hos Skattestyrelsen på vores adresse i Ringkøbing. Her er vi ca. 430 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på 16 enheder i henholdsvis Ringkøbing og Frederikshavn.
Enheden Opkrævning Sagsbehandling er en tværgående enhed i Opkrævning og Betaling og arbejder med en bred vifte af sagsbehandlingsopgaver. Herunder juridiske afklaringer, anmodninger om aktindsigt og indsigelser. Derudover træffer vi afgørelser i ansøgninger om fritagelser for renter og for gebyrer.
Enheden er sammensat af mange fagligheder og personligheder, men fælles for enheden er den tværgående og understøttende tilgang, hvor medarbejderne med en konstruktiv og udviklende tilgang understøtter en lang række af enheder i fagområdet Borger og Virksomhedskontakt.
Det er en stor opgave, og den er ikke enkel – derfor har vi brug for dig og dine kompetencer.
Dine opgaver
Din hovedopgave vil være som sagsbehandler at understøtte driftsenhederne i håndteringen af en række henvendelser, som kræver mere end almindelig vejledning og hvor du skal træffe forvaltningsafgørelser. Du vil med en analytisk tilgang søge de bedst mulige løsninger i samarbejde med jurateamet i enheden, medarbejdere i driftsenhederne og de involverede borgere og virksomheder. Du vil både have faste opgaver og opgaver, som udvikles over tid afhængig af dine kompetencer.
Hvem er du?
Der kan være flere indgange til stillingen, men vi forestiller os, at du har en længere videregående uddannelse f.eks. juridisk, har en skattefaglig uddannelse eller at du har erfaring med tungere sagsbehandling og forvaltningspraksis. Det er vigtigt, at du er kvalitetsbevidst og grundig, og at du har analytiske evner. Derudover er det vigtigt, at du har en positiv og samarbejdende tilgang, og at du er løsningsorienteret og kan arbejde med korte deadlines.
Vi lægger vægt på høj faglighed, professionel kommunikation, højt serviceniveau og kvalitet i sagsbehandlingen. Dette afspejler sig også i den måde, vi samarbejder på i vores organisation.
Du ser kompetenceudvikling som naturlig for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" senest den 14. september 2023.
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Elver Hansen på tlf. 7237 5234.
Vi forventer at holde 1. runde og 2. samtaler i uge 38. Der kan evt. indgå en logisk analyse, samt en personlighedsanalyse i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelse indhenter vi straffeattest samt referencer.
Tiltrædelse pr. 1. oktober 2023, 1. november 2023 eller snarest derefter.
Der er tale om både faste stillinger samt midlertidige stillinger. Angiv venligst i din ansøgning om du kun er interesseret i faste-, midlertidige eller begge.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Østergade 48 eller Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing.
Hvis du vil vide, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 20 60 16 58 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk eller du kan læse mere om området på www.flytmodvest.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Østergade, Østergade 48, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171914&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900664