Nysgerrige sagsbehandlere til skattemæssige afgørelser om renter og gebyrer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med sagsbehandling og forvaltningsret? Motiveres du af at skulle udvikle dig fagligt i takt med de problemstillinger, som virksomhederne søger svar på? Trives du med sagsbehandling på baggrund af faktiske forhold, hvor din afgørelse kan have stor betydning for virksomheden? Ønsker du at gøre en forskel, hvor virksomhederne i Danmark får stor gavn af din viden om skatte- og forvaltningsret?

Opgaver med stor samfundsmæssig betydning
I daglig tale er vi ”Danmarks største kasseapparat”. Mere end 1.300 mia. kr. netto går årligt igennem vores ”kasseapparat” i form af skatter, moms, afgifter m.m. Vi løfter sammen en vigtig samfundsopgave, hvor vi gennem korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger er med til at sikre Danmarks velfærdssamfund. Opkrævning og Betaling består af 14 enheder og 2 kontorer, som geografisk er placeret i henholdsvis Ringkøbing og Frederikshavn. De ledige stillinger er placeret i Ringkøbing.

Du får din daglige gang i enheden ”Opkrævning Sagsbehandling”, som består af fire teams med hver deres fokusområder. Du bliver del af teamet, som varetager ansøgninger om fritagelser for renter og gebyrer. Dine opgaver bliver i den forbindelse:

  • visitering af indgående henvendelser fra virksomheder, der søger om fritagelse for at betale renter, gebyrer, mv.
  • oprette sager i WorkZone (journaliseringssystem) og sende kvittering for modtagelse af virksomhedens ansøgning
  • træffe og formidle skriftlige afgørelser til virksomhederne efter fritagelsesbestemmelserne i opkrævningsloven § 8, stk. 1 og stk. 2, samt gældsinddrivelsesloven § 13, stk. 6.
Vi har mange forskellige sagstyper, og vi forventer, at du på sigt bliver specialist på mindst en sagstype, fx på ansøgninger om fritagelse for betaling af renter og gebyrer vedrørende opkrævninger af fx vægtafgift. Der kan også være mulighed for andre sagstyper eller opgaver, som udvikles over tid afhængig af dine kompetencer og interesser.

Fællesskab og faglig udvikling
Du bliver en del af et engageret team på 14 medarbejdere, som har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erhvervsmæssige erfaringer. Vi anerkender og respekterer hinandens forskellige styrker og dyrker vores forskelligheder i den faglige sparring hver dag.

”I vores team er der plads til både hjerne og hjerte,” fortæller din kommende kollega, Nana. ”Der er fart på, og man skal hold tungen lige i munden, når der både er mange opgaver og flere af dem, er nogle, som vi ikke har set før. Vi har en flad struktur i teamet, og alles meninger inddrages, når vi løser opgaverne. Det er super fedt.” Nana fortsætter: ”Og så bliver jeg bare så glad, når de andre spørger, om jeg vil med til frokost.”

Det er vigtigt for os, at du har lyst til at være en del af fællesskabet, og at du bidrager til at sikre, at vores samarbejde fortsat udvikler sig positivt. Vi vil levere den bedst mulige service til vores virksomheder og samarbejdspartnere, og det gør vi bedst, når vi er imødekommende og har et godt arbejdsmiljø.

Vi har i opstartsperioden stort fokus på din onboarding, og sørger for, at du bliver introduceret til vores arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov. Vi mener, at det er menneskeligt at lave fejl, dog er vi en myndighed, hvorfor det er altgørende, at vores afgørelser er korrekte. Derfor vil du opleve, at du sammen med en erfaren kollega vil gennemgå dine afgørelser, indtil du er fortrolig med opgaverne. Herefter vil afgørelserne blive kontrolleret af en mindre gruppe fra teamet, som har ansvaret for de interne kontroller.

Vi understøtter fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Troværdig myndighedsrolle og målrettet kommunikator
Din indgangsvinkel til stillingen kan fx være en relevant skattemæssig eller juridisk uddannelse, en professionsbachelor i skat eller en anden uddannelse, som har give dig en ballast i forvaltningsret, fx socialrådgiver. Du kan også have tilegnet dig tilsvarende kompetencer gennem dit erhvervsarbejde med fx skat, juridisk sagsbehandling eller forvaltningsret. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en offentlig myndighed.

For at få succes i stillingen, er det vigtigt, at du

  • har beslutningskompetence og formår at træffe en afgørelse, selvom afgørelsen ikke er til fordel for borgeren
  • kan formidle juridiske afgørelser på respektfuld og forståelig måde uanset virksomhedens størrelse og faglighed
  • trives med at arbejde efter gennemarbejdede arbejdsbeskrivelser, men hvor du samtidig formår at argumentere for dine afgørelser og undre dig og undersøge baggrunden, hvis noget afviger
  • spiller dine kolleger gode, så vi sammen opfylder vores servicemål, og dermed skaber mest mulig værdi for borgere, virksomheder og dine kolleger i Skattestyrelsen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Skriv en ansøgning med din motivation for at søge stillingen og send den sammen med dit cv, dit eksamensbevis og anden relevant information via linket ”Søg stillingen” senest den 17. december 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, enheden eller Skattestyrelsen som arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Elver Hansen på tlf. 7237 5234.

Vi afholder første samtale i uge 51 og anden samtale den 10. januar 2024. Der indgår en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen, hvorfor du skal afsætte tid til at udføre disse digitalt mellem første og anden samtale. Resultaterne anvendes som dialogværktøj til anden samtale.

Forud for ansættelse indhenter vi straffeattest samt referencer.

Der er tale om både faste stillinger samt midlertidige stillinger.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Østergade 48, 6950 Ringkøbing.

Hvis du vil vide, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 20 60 16 58 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk eller du kan læse mere om området på www.flytmodvest.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringkøbing-Skjern Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Østergade, Østergade, 6950 Ringkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5950853

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet