Har du en juridisk faglighed og lyst til at arbejde med skatte- og forvaltningsret? Ønsker du en stilling, hvor du kommer til at arbejde med udviklende og komplekse juridiske opgaver? Ønsker du løbende udvikling af dine juridiske kompetencer og balance mellem arbejde og privatliv? Så skal du søge en af de to nye stillinger hos Skattestyrelsen i Ringkøbing.
Afdeling Opkrævning og Betaling er hjemmehørende i både Ringkøbing og Frederikshavn og de ledige stillinger er placeret i Ringkøbing. I daglig tale kalder vi afdelingen ”Danmarks største kasseapparat”, da vi håndterer mere end 1.300 mia. kr. netto, der årligt går igennem vores kasseapparat i form af skatter, moms, afgifter m.m.
Sammen løfter vi en vigtig samfundsopgave, hvor vi gennem korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger er med til at sikre Danmarks velfærdssamfund. Afdelingen beskæftiger ca. 400 medarbejdere fordelt på 13 driftsenheder og 3 tværgående kontorer.
”Sagsbehandling og Juridisk bistand” er et tværgående kontor, der består af 21 medarbejdere, hvoraf de 7 arbejder i Jurateamet. Vi skal bruge yderligere 2 kolleger, der kan se frem til en variation af juridiske opgaver, både i eget kontor og på tværs af hele afdelingen.
Du får et job, der giver mening
Efter en grundig onboarding kommer du til at arbejde med fagligt dygtige kolleger, med medarbejdere og ledere i afdelingen og samarbejdspartnere på tværs af Skattestyrelsen.
Du får mulighed for at gå i dybden med komplekse og betydningsfulde juridiske sager i et stærkt fagligt miljø. Vi har løbende fokus på din udvikling ved vidensdeling, individuel sparring og videreuddannelse inden for relevante juridiske discipliner.
Dine opgaver bliver bl.a.:
- Juridisk analyse af konkrete problemstillinger i sagsbehandlingen
- Juridisk sparring til ledelsen og driftsenhederne
- Sikring af, at arbejdsgangene overholder de forvaltningsretlige regler
- Behandling af aktindsigtsanmodninger efter offentlighedsloven
- Understøttelse af øget kvalitet i sagsbehandlingsopgaven
- Juridisk godkendelse af standardtekster og masseudsendelser
- Afklare ad hoc spørgsmål fra hele afdelingen og fra fagområdet
- Håndtering af GDPR-brud
- Juridiske compliancevurderinger af IT-løsninger
Og så giver vores arbejde en ekstra dimension af mening. Som jurist hos os løser du samfundsvigtige opgaver og kan få berøring med lovgivningsprocesser, mens vi har fokus på at levere kvalitet, ordentlighed og korrekthed i et arbejdsmiljø med en god balance mellem arbejde og privatliv.
Du har gennemslagskraft og situationsfornemmelse
For at komme i betragtning til stillingen, skal du først og fremmest have en relevant videregående juridisk uddannelse, fx cand.jur. eller cand.merc.jur.
Derudover får du brug for dine kommunikations- og formidlingsevner, så din juridiske viden omsættes til forståelige budskaber og konkrete handlingsanvisninger.
Så vi forventer, at du:
- motiveres af at arbejde med et bredt spænd af juridiske opgaver
- har en høj juridisk faglighed
- både kan udfordre og holde igen, så modtager føler sig hørt og respekteret og vi får belyst alle vinkler i en opgave
- spiller dine kolleger gode, så vi sammen når vores mål og dermed skaber mest mulig værdi for borgere, virksomheder og dine kolleger.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket ’Søg stillingen’ senest d. 23. februar 2025.
Ønsker du at vide mere om stillingen, kontoret eller Skattestyrelsen som arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte kontorchef Niels Astrup Tipsmark på tlf. nr. 72 37 38 97 eller souschef Heidi Charlotte Toftgaard på tlf. nr. 72 37 77 67.
Vi gennemfører samtaler løbende samt efter ansøgningsfristens udløb.
Første samtaler forventes afholdt i uge 10. Der vil du få 30 minutter til at løse en skriftlig case inden selve samtalen. Dine svar og refleksioner på casen anvendes som dialogværktøj på denne første samtale.
Anden runde samtaler er planlagt til uge 11 og mellem første og anden samtale skal du udføre en logisk test og en personprofilanalyse. Resultaterne af disse anvendes som dialogværktøj på samtalen.
Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.
Ønsket tiltrædelsesdato: 1. maj 2025 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Østergade 48, 6950 Ringkøbing.
Hvis du vil vide, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 20 60 16 58 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk eller du kan læse mere om området på www.flytmodvest.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Østergade, Østergade, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e983c6ba-3f60-4875-99b1-d32d430ce544