BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med administration og sagsbehandling, og kunne du tænke dig at anvende dine kompetencer til at arbejde i dybden med dette? Så har du nu muligheden for at blive en del af et fagligt stærk team med et godt sammenhold hos Skattestyrelsen i Ringkøbing!
Din nye arbejdsplads – Danmarks største kasseapparat
I daglig tale kalder vi os selv for "Danmarks største kasseapparat", fordi mere end 1.300 mia. kroner netto årligt går igennem vores "kasseapparat" i form af skatter, moms og afgifter. I vores afdeling bidrager vi med korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger og er på den måde med til at sikre Danmarks velfærdssamfund. Skat er ikke enkelt. Det er derfor, vi har brug for dig.
Du kommer til at arbejde i afdelingen Opkrævning og Betaling hos Skattestyrelsen på vores adresse i Ringkøbing. Her er vi ca. 440 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på 16 enheder i henholdsvis Ringkøbing og Frederikshavn.
Enhederne Opkrævning Sagsbehandling og Opkrævning Øvrige 1 er tværgående enheder i Opkrævning og Betaling og arbejder med en bred vifte af sagsbehandlingsopgaver og juridiske opgaver. Herunder juridiske afklaringer, anmodninger om aktindsigt og indsigelser. Derudover træffer vi afgørelser i ansøgninger om fritagelser for renter og for gebyrer.
Enhederne er sammensat af mange fagligheder og personligheder, men fælles for enheden er den tværgående og understøttende tilgang, hvor medarbejderne med en konstruktiv og udviklende tilgang understøtter en lang række af enheder i fagområdet Borger og Virksomhedskontakt.
Det er en stor opgave, og den er ikke enkel – derfor har vi brug for dig og dine kompetencer.
Dine opgaver
Din primære opgave vil omhandle sagsbehandling af virksomheders ansøgninger om fritagelse for betaling af afgifter for foreløbige fastsættelser, renter og rykkergebyrer. Herudover vil du skulle deltage i andre opgaver, og du kan over tid støtte op omkring håndteringen af fejlindbetalinger og anmodninger om aktindsigt efter forvaltningsloven. Derudover vil der være opgaver af administrativ og koordinerende karakter. Du vil både have faste opgaver og opgaver, som udvikles over tid afhængig af dine kompetencer.
Hvem er du?
Der kan være mange indgange til stillingen. Du kan have en baggrund som kontoruddannet, som akademiker eller noget helt tredje, men vi lægger især vægt på, at du har erfaring med sagsbehandling og forvaltningspraksis. Meget gerne fra en offentlig arbejdsplads. Det er vigtigt, at du er kvalitetsbevidst, grundig, og at du har analytiske evner. Derudover er det vigtigt, at du har en positiv og samarbejdende tilgang, og at du er løsningsorienteret.
Vi lægger vægt på høj faglighed, professionel kommunikation, højt serviceniveau og kvalitet i sagsbehandlingen. Dette afspejler sig også i den måde, vi samarbejder på i vores organisation.
Du ser kompetenceudvikling som naturlig for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" senest den 5. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Elver Hansen på tlf. 7237 5234.
Vi forventer at afholder 1. runde samtaler i uge 45 og 2. runde samtaler i uge 47. Der kan indgå en logisk analyse, samt en personlighedsanalyse i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelse indhenter vi straffeattest samt referencer.
Tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.
Der er tale om både faste stillinger samt midlertidige stillinger. Angiv venligst i din ansøgning om du kun er interesseret i faste-, midlertidige eller begge.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Østergade 48 eller Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing.
Hvis du vil vide, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 20 60 16 58 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk eller du kan læse mere om området på www.flytmodvest.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Damstrædet, Damstrædet, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928640