Ønsker du et meningsfyldt arbejde og et liv, hvor der er en god balance mellem arbejde og fritid? Kunne du tænke dig at få udviklet dine kompetencer inden for administration, regnskab og bogføring? Så har du nu muligheden for at blive en del af holdet i afdeling Opkrævning og Betaling hos Skattestyrelsen i Ringkøbing.
Et bredt spænd af regnskabsmæssige og administrative opgaver
I daglig tale kalder vi os selv for "Danmarks største kasseapparat", fordi mere end 1.300 mia. kroner netto årligt går igennem vores "kasseapparat" i form af skatter, moms og afgifter. I vores afdeling bidrager vi med korrekt opkrævning, bogføring og afstemning af statens indtægter og afregninger og er på den måde med til at sikre Danmarks velfærdssamfund. Skat er ikke enkelt. Det er derfor, vi har brug for dig.
Kommer du med på holdet, så får du en spændende og afvekslende hverdag med et bredt spænd af regnskabsmæssige og administrative opgaver, hvor der er fokus på, at du får udviklet dine kompetencer.
Du vil få en grundig og nærværende oplæring gennem nabotræning og gennem e-læringskurser og webinarer.
Din baggrund er ikke afgørende, men du kan fx være kontoruddannet, uddannet finansøkonom, eller måske har du en anden uddannelse inden for økonomi, bogholderi eller finans. Alternativt kan du gennem din hidtidige erhvervserfaring have opnået gode forudsætninger for at arbejde med regnskabsmæssige-, og/eller administrative opgaver eller med bogholderi.
Vigtigst er det, at du er detaljeorienteret, og at du sætter en ære i at udføre et godt stykke arbejde.
Vi har konstant fokus på at forbedre vores opgaveløsning, og vi håber, at du med din positive, nysgerrige og videbegærlige tilgang vil bidrage til, at vi bliver endnu bedre.
Medindflydelse, kompetenceudvikling og et stærkt kollegialt fællesskab
Livet er andet end arbejde, men det er vigtigt, at vi trives, når vi går på arbejde. Sammen med dig finder vi ud af, hvordan dine kompetencer bedst muligt bringes i spil.
Hos os bliver du en del af et uhøjtideligt, nært og imødekommende arbejdsmiljø, hvor der er et stort fælles fokus på trivsel og arbejdsglæde samt en del af et stærkt kollegialt fællesskab, bl.a. gennem personaleforeningen og gennem foreningen ”HUS”, der står for en masse gode fællesaktiviteter.
Din nye arbejdsplads – Danmarks største kasseapparat
Du kommer til at arbejde i afdeling Opkrævning og Betaling hos Skattestyrelsen. Vi er ca. 400 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på 13 enheder og 3 tværgående kontorer i Ringkøbing og Frederikshavn. De ledige stillinger er placeret i Ringkøbing.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" senest d. 12. februar 2025.
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte funktionsleder: Kirstine Halkjær Kristensen på tlf. nr. 72 37 82 92 eller funktionsleder Jytte Vind Kristensen på tlf. nr. 72 37 19 87.
Der afholdes samtaler i uge 8. På samtaledagen får du 20 minutter til at løse en skriftlig case inden selve samtalen. Dine svar og refleksioner på casen anvendes som dialogværktøj på samtalen.
Tiltrædelse pr. 1. april 2025 eller snarest derefter.
Forud for ansættelse indhenter vi straffeattest samt referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver enten Damstrædet 2 eller Østergade 48, 6950 Ringkøbing.
Hvis du vil vide, hvordan det er at bo i Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du kontakte bosætningskoordinator Dorthe Frydendahl på tlf. 20 60 16 58 eller dorthe.frydendahl@rksk.dk eller du kan læse mere om området på www.flytmodvest.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Damstrædet, Damstrædet, 6950 Ringkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7ed039fd-4dbd-4aad-bb50-f0a5acf29948